Δευτέρα 1 Νοεμβρίου 2010

Απάντηση σε μία δασκαλίτσα - ανασφαλίτσα!

Σήμερα έχω μπόλικο χρόνο και πολύ έμπνευση για μπλα μπλα! 3η ανάρτηση λοιπόν! Αφιερωμένη σε αγαπημένη μου παλιά μαθήτρια και εκκολαπτόμενη συνάδελφο που μου επιβεβαίωσε τις δικές της ανασφάλειες!

"Ως προς την ανασφάλεια που λες, έτσι όπως είμαστε κοριτσάκια και έχουμε μεγαλώσει σε αρκετά παραδοσιακές οικογένειες, είναι φυσιολογικό να έχουμε αρκετή...

Αυτό μπορεί να σε κάνει να είσαι ανήσυχη, αλλά πιστεύω ότι θα σε κάνει συνέχεια καλύτερη. Γιατί μέσα από αυτή τη δουλειά θα ελέγχεις συνέχεια τον εαυτό σου! Βέβαια, καταντάει πιεστικό και κουραστικό αυτό καμία φορά, γι' αυτό προσπάθησε να σε δικαιολογείς κάπου κάπου και να χαλαρώνεις.
Τέλειοι δε γινόμαστε! Άσε που ειδικά εσύ ακόμα και αν έχεις κάνει κάτι που θεωρείς τελείως κακό, για όλους τους υπόλοιπους το πιθανότερο είναι να το βλέπουν απλά λιγότερο καλό!
Είχαμε όλοι πολλές προσδοκίες από σένα, κι εσύ πάντα ήθελες να μας τις εκπληρώνεις! Αυτό είναι ένα χαρακτηριστικό όμορφο από τη μία! Αλλά, από την άλλη, δε χρειάζεται να σε εξαντλήσει κι όλας! Όχι τόσες ενοχές!

Τώρα το πόσες φορές θα το εξηγείς στα παιδιά μέχρι να νιώσεις πως το κατάλαβαν, θα το ελέγξεις λίγο σιγά σιγά. Το να ρωτάς τα παιδιά αν το κατάλαβαν δε χρησιμεύει πολύ, γιατί συνήθως λένε "ναι" όπως και να έχει.

Στο μάτι τους συνήθως, όμως, φαίνεται η αλήθεια:
Αν το έχουν καταλάβει πραγματικά, θα λάμπει!
Αν δεν το έχουν καταλάβει, θα είναι βοϊδίσιο!

Αν το εξηγείς με πολλούς τρόπους είναι καλό, γιατί γίνονται πιο ισχυρές συνδέσεις στον εγκέφαλό τους. Βέβαια, θα βλέπεις και πόσο χρόνο έχεις στη διάθεσή σου γι' αυτό.
Αλλά έτσι ή αλλιώς, τα μαθηματικά φαίνονται στην πράξη, αν τα κατάλαβε ο μαθητής. Χώσε τους λοιπόν ασκήσεις και προχώρα με τη μέθοδο "μαθαίνω από τα λάθη μου"! Αν καταφέρεις, πάντως, να σου κάνουν καμία ερωτησούλα, αυτό σημαίνει πως είναι σε καλό δρόμο...

Να ξέρεις ότι θα χρειαστεί κάποιες φορές να προσποιηθείς ότι ξέρεις πολύ καλά τι λες.
Ή, αν έχεις αμφιβολία για κάτι, μη χάνεις πολύ χρόνο και κάνεις "κοιλιά". Πες πως θα το ψάξεις και θα το ξαναδείτε την επόμενη φορά.

Επίσης, καλό είναι να ξέρει ο γονιός, ειδικά στο ιδιαίτερο ή το φροντιστήριο, τις δυνατότης του παιδιού του. Αν περιμένει θαύματα από σένα ή το παιδί του το βλέπει για τη ΝΑSΑ, πράγμα που εσύ δυσκολεύεσαι να δεις, αφού σου γράφει κουλούρια, καλό είναι να κρατήσεις αποστάσεις με κάποιο τρόπο... Μπορεί και να σε προσβάλουν! Το αφήνω ασχολίαστο...

Και, τέλος, έχε στο νου σου πως με κάποιους μαθητές μπορεί να αποκτήσεις υπέροχη επικοινωνία, με άλλους ούτε κρύο, ούτε ζέστη, ενώ κάποιοι μπορεί να νιώσεις ότι δε σε χωνεύουν κι όλας! Το ξέρω πως δε σου αρέσει το τελευταίο, αλλά δεν μπορούμε να έχουμε τέλεια χημεία με όλους! Άσε που πολλά παιδιά κουβαλάνε τόσα προβλήματα και θέλουν ιδιαίτερους τρόπους προσέγγισης (σίγουρα όχι μέσω μαθηματικών), που δεν τους βρίσκουμε πάντα!

Το σίγουρο πάντως είναι ότι φαίνεσαι και είσαι ωραίος άνθρωπος και αυτό τα παιδιά, γενικά, θα το εκτιμήσουν σίγουρα πάρα πάρα πολύ! Προχώρα, λοιπόν! "

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου